Skup Oleju Przepracowanego

Sprawa nie jest taka oczywista – prawo w naszym kraju zakazuje traktować go jak zwykły odpad. W dzisiejszym artykule odpowiadamy na najważniejsze kwestie związane z utylizacją przepracowanego oleju silnikowego – zachęcamy do lektury. Na przykład, czy dany odbiorca odpadów jest pośrednikiem, który ze względu na posiadane pozwolenia odbiera odpady, pobierając opłatę utylizacyjną i transportową. W tym przypadku zleceniodawca ponosi koszty utylizacji, natomiast zleceniobiorca odbiera, magazynuje i sprzedaje oleje zakładom zajmującym się ich regeneracją. Jeśli odbiorca odpadów zajmuje się regeneracją olejów i w związku z tym traktuje odpady olejów jako surowiec, płaci za ich odbiór. Inne ważne aspekty to, czy odbiorca odpadów dostarcza na ich gromadzenie własne pojemniki i odpowiednio je oznacza, w celu łatwej identyfikacji.

Aby zorganizować odbiór zużytego oleju gastronomicznego , należy na wstępie odpisać umowę z firmą prowadzącą skup. Przedsiębiorca będący właścicielem odpadu otrzymuje wówczas specjalne zbiorniki do składowania oleju. Po ustaleniu terminu firma oferująca odbiór przyjeżdża w wyznaczone miejsce specjalnym samochodem.

– Po tamtej stronie zajmujemy się olejami zęzowymi, czyli pochodzącymi ze statków żeglugi morskiej i lądowej oraz nadbrzeży portowych. Przepracowany olej nie może mieć również zbyt wielu zanieczyszczeń – dodaje przedstawiciel firmy. – Nasi kierowcy już na pierwszy rzut oka potrafią ocenić, czy olej nadaje się do odbioru. Naszym głównym przedmiotem działalności są odpady inne niż niebezpieczne. Utylizacja odczynników chemicznych, zlewek i mieszanin laboratoryjnych, chemikalii.

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Bardzo trudno wyobrazić sobie naprawę auta bez odpowiedniego sprzętu i narzędzi, ale równie istotne jest stosowanie środków chemicznych. Każdy profesjonalny warsztat samochodowy powinien być wyposażony w profesjonalne produkty.

Karta odpadu jest wystawiana przez zakład wytwarzający odpady. Przy jej wypełnianiu należy zwrócić uwagę na kod i nazwa odpadu, który należy wpisać zgodnie z katalogiem odpadów (Dz. U. 2001, Nr 112, poz.1206). Ze względu na to, że przewóz odpadów może odbywać się wyłącznie transportem posiadającym dopuszczenie do przewozu ładunków niebezpiecznych, w kartę odpadów wpisuje się także numer rejestracyjny pojazdu odbierającego odpady. Kopię karty odpadu powinien otrzymać usuwający (odbierający) odpady. Ewidencja wytwarzającego odpady musi być identyczna z ewidencją usuwającego odpady.

Miał wejść taki przepis, że przy zakupie nowego oleju trzeba zdać stary albo opłata. Gość mówi, że nie wyobraża sobie tego, twierdzi, że cały sklep i podjazd będzie miał zalany olejem, bo nawet teraz, jak klienci przychodzą z pustymi bańkami, to często zakapane. Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej.